Oklahoma jury awards man $25M after newspaper mistakenly ID’d him as broadcaster who made racist remark

We are an affiliate

Newsatw.com is a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for sites to earn advertising fees by advertising and linking to Amazon.co.uk.“As an Amazon Associate, I earn from qualifying purchases.”

An Oklahoma man was awarded $25 million after a jury found that the state’s largest newspaper defamed him when he was mistakenly identified as a high school basketball announcer who made racist comments during a 2021 game broadcast.

Scott Sapulpa was awarded $5 million in actual damages and another $20 million in punitive damages in Muskogee County.

CLICK HERE FOR MORE SPORTS COVERAGE ON FOXNEWS.COM

“We’re just so happy for Scott. Hopefully this will vindicate his name,” Sapulpa’s attorney Michael Barkett said.

Lark-Marie Anton, a spokesperson for The Oklahoman’s owner, Gannett, said the company was disappointed with the jury’s decision and planned to appeal.

“There was no evidence presented to the jury that The Oklahoman acted with any awareness that what was reported was false or with any intention to harm the plaintiff in this case,” Anton said.

OU Football, Tulsa Football, Oklahoma Softball, Oklahoma sports

The incident in question occurred in 2021.

HIGH SCHOOL BASKETBALL PLAYER, 14, DIES AFTER COLLAPSING ON COURT DURING GAME

The incident in question occurred before the Norman-Midwest City girls basketball game. An announcer for the livestream cursed and used a racial epithet to describe one team as they knelt for the national anthem. The comment was made during a break in the livestream.

“They even saluting the flag? Some of them aren’t,” he was heard saying. “F—ing n—–s.”

See also  T.J. Watt reveals recruiting tactic to lure brother J.J. out of retirement

The newspaper initially identified Sapulpa as the one who made the comment. However, Matt Rowan, the owner of the streaming service, told The Oklahoman he was the person who made the remark. He apologized and blamed it on his blood-sugar levels.

CLICK HERE TO GET THE FOX NEWS APP

Sapulpa alleged defamation and the intentional infliction of emotional distress. Barkett said the jury found the newspaper acted with malice, which allowed them to pursue punitive damages.

The Associated Press contributed to this report.

Follow Fox News Digital’s sports coverage on X and subscribe to the Fox News Sports Huddle newsletter.



Check Also

Ex-NBA star Richard Jefferson slams colleague’s take on court-storming consequences: ‘Dumbest thing’

We are an affiliateNewsatw.com is a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an …

Leave a Reply